BSO

Buitenschoolse opvang.
Onze school werkt samen met de buitenschoolse opvang Waterval.  De kinderen worden na schooltijd opgehaald en naar de BSO gebracht.

Buitenschoolse Waterval
Samen spelen, ontdekken, grenzen leren kennen, je gewaardeerd voelen, vriendschappen sluiten: dat is het leven van kinderen in de basisschoolleeftijd. Kinderen willen vanuit zichzelf de wereld verkennen en leren van nieuwe ervaringen. Pedagogisch medewerkster van de BSO stimuleren hen hierin ze.
De Buitenschoolse opvang op beide locaties  organiseert voor kinderen van 4 tot 13 jaar na school en in de vakanties talloze leuke activiteiten. We stimuleren hen op alle ontwikkelingsgebieden, motorisch, emotioneel, creatief en intellectueel. Knutselen, muziek maken, voetballen, sport en spel, techniek, hutten bouwen en uren spelen met K'nex of de lego: het behoort allemaal tot de mogelijkheden

Activiteitenruimte
Volgens onze visie op de Ruimte als derde pedagoog, hebben wij diverse hoeken in de 4 groepsruimtes ingericht.
Verschillende activiteiten hebben een eigen plek.
Verder gaan we iedere dag naar buiten, weer of geen weer. Gewoon lekker spelen op de speelplaats, een boodschap doen of een uitstapje naar de speelgelegenheden in de omgeving. Samen maken we er een gezellige boel van en als de ouders komen, zeggen de kinderen: 'Hé, nu al!'.
Openingsdagen/tijden tijdens schoolweken 3 dagen per week: maandag, dinsdag, en donderdag  (behalve algemene erkende feestdagen) van 15.00 tot 18.30 uur.

Op de speciale vrije dagen (zie rooster school) verzorgen wij een BSO-aanbod op dagen dat de BSO geopend is.
Aan de openstelling van de BSO tijdens vrije dagen zijn de volgende voorwaarden verbonden:
  • het minimum aantal kinderen is vastgesteld op 6;
  • als de leeftijd dit toelaat kunnen kinderen worden toegevoegd aan een peutergroep.
  • Indien deze dagen samenvallen met contractueel vastgelegde dagen zijn hier voor ouders/verzorgers die BSO inclusief vakantieopvang afnemen geen extra kosten aan verbonden.

Wilt u een rondleiding? Maak een afspraak met de locatiemanager /regiokantoor: 0495-525341

Voor vragen over planning, plaatsing en tarieven kunt u contact opnemen met:
Regiokantoor Peel en Maas
Roermondseweg 84